søndag den 27. januar 2013

Inov-8 Frost Cup, 4. afd., Værløse

Inov-8 Frost Cuppen fik lov til at leve op til sit navn i dag. Minus 1 grad, sne hele natten og et underlag der míldest talt var en anelse glat. Jeg havde forstillet mig at jeg ville forsøge at komme under timen på min 10 km tur, men det gik ikke helt som planlagt.





Det var dejligt at min kønne kone Lone havde bestemt sig for at deltage i dette løb, hun var kun begyndt for lidt over en måned siden så det var jo helt fint at hun ville udfordrer sig selv. Hendes ambitioner til dette løb var bare at gennemfører og det ville blive med løb og gang.

Vi stillede 377 til start som åbenbart var færrere end i Utterslev mose. Det viste sig at det nok var meget godt at vi ikke var mange flere, for der var flere steder hvor der ikke var meget plads og når jeg nu havde placeret mig lidt forkert i forhold til hastighed var der nogle der skulle overhales. Det var lidt svært og man måtte tage rabatten til hjælp.

 
 
Vi havde talt om at den kuperet rute som arrangørerne havde advaret os om, da næppe kan hamle op med Himmelev Grusgrav som ikke er andet end bakker, men man kunne godt se at der var lidt bakket i det område vi skulle løbe.
 
Kl 10 præcis var alle klar og starten gik. Kone og jeg startede fra det samme sted men skulle ikke løbe sammen. Stierne var glatte og det korte stykke med asfalt var smattet. Det blev ikke bedre af at 377 mennesker løb turen 4 gange. Især delen som gik hen over grasset blev ekstremt glat og ved punktet hvor man skulle vende 280 grader skulle man passe på.
 
 
Deres lille bakke i slutningen af ruten som man skulle passere 4 gange var ekstem hård. En lille bakke for at få pulsen op og så et kort lille stykke hvor det var umuligt at få pulsen ned. Så kom bakken, den var lang og stejl. De første par gange var den ikke det største problem, med 3 gang var den meget hård og den sidste gang var jeg mega tæt på at tage den i gå tempo. Men jeg endte da med at komme op af den. Jeg glemte hvis lige at nævne den sidste lille bakke efter den store, igen turen hen til den var for kort til at man kunne få pulsen.
 
Men nok piv, jeg gennemførte i lidt over en time og Lone i lidt over 36 minuter. Godt gået til alle.
 
Desværre fik vi ikke nogle præmier med hjem denne gang, kunne godt have brugt et par af de lækre sko fra Inov-8, men kan jo ikke brokke mig da jeg jo slæbte hjem med Polar uret sidst.
 
 


Ingen kommentarer: